Friday, January 6, 2012

woiwoi

Hoih dah 2012 lah. Update blog lah hoih. Kalau tak nak update kau delete lah hoih. Kata aku kepada diri sendiri.


Lamanye tak update. Mak keja kerajaan tapi mak busy okey. Uols ingat semua akak kerajaan goyang kaki? No no noooooo(gaya Abon). Wah motip ngaku 'akak' kerajaan?

2012 dimulakan dengan agak malang sikit. 1 jan 2012 nenek aku kena langgar lori pikap. Lori la kot sebab aku sampai sekarang tak sure ye ke tak? nenek korang mampu? Haa nenek aku kena langgar kat jalan besar depan rumah dia, patah hidung, mata kiri kanan berjahit, peha belobang, nenek korang ada lubang kat peha? nanges ok kesian orang tua tu. Nasib baik dia kuat semangat and ada doktor pakar tulang tu jiran pakcik aku. So now on private observation and supervision dari doktor itu.

2 jan 2012, aku demam. Batuk2 selsema bagai. Anak pun jangkit juge.

3Jan 2012 pulang ke KL dari kampung naik Air Asia. Sialan betul sebab masa nak take off tu, stewardess nak turunkan seat, anak aku tengah nyenyak tido, so aku suke la sebab nanti takde la dia rasa sangat effect pressure tu semua, tetibe anak aku meraung sakan, rupenye terkepit jari kat penyendal kerusi flight tu. Sangat babi okey aku dendam2 jek. Nak take action over2 pon kemalangan kan, aku pun salah dah tak check tangan anak kat mana. Menagis la anak aku kuat gile sampai menggelupur2 atas flight tu menahan sakit selama 15 menet.Pastu lekuk jari dia, terkoyak kulit sket dan bengkak lepas tu. Sampai je LCCT terus ambik cab, balik rumah,  ambik kereta pergi klinik. Pintu klinik yg besi tu dah turun separuh, aku mintak laki aku pegi merayu kes emergency nak check jari anak takut patah. So doctor pon kasi masuk, Imani tengah tido masa tuh. Check2 boleh bengkokkan semua dan lekuk dh hilang tapi bertukar menjadi bulat dan bengkak. Since takde xtray kat klinik tu, dah kul 10 malam lebih dah, doktor suruh observer. Diberi ubat bengkak dan tahan sakit. Esoknya kalau makin bengkak dan meragam maka kena xtray dan further treatment. Esok tu aku tengok dia lupe terus dia sakit, jari dah surut bengkak siap pukul2 barang lagi guna tangan tu, maka aku rasa dah ok dan takde fractured ke ape(motip main rasa2 jek? kau ni bukan mak yang baik okey!!).

5 Jan 2012.
Sakit gigi. Kesemua gigi geraham aku sakit. Aku tak paham kenapa semua gigi nak bermusuh dengan aku nih. Tak boleh ke kalau korang tak sakit serentak???Gigi belobang okey. Nanges. Sakitnye sampai ke kepala mencucuk2 gitu..Hazabs sangats. Dari pagi sampai ke malam sakit. Tahan jelah. Dah la sakit badan sebab demam tak hilang, tangan aku kedua2 belah tengah sakit otot sebab meriba dan mendukung anak yang berat sepanjang kat kampung sebab anak aku meragam takmo dengan semua orang kecuali aku jek..motip kan??Now dh keras2 dah lengan aku. macam nak bermuscle jadiknye.

Sekarang pon masih sakit gigi. Ah cakap banyak tak guna. Aku nak balik tido. dah rehat nih tata

No comments: