Tuesday, April 3, 2012

Ngigau

Korang, korang tidur ngigau tak? Or meracau2 ke, mamai2 ke. Aku selalu mamai2 kalau penat je. Kebanyakan masa aku memang tak mengigau rasanya.

Tapi laki aku dengan Imani kuat gak mengigau. Imani ngigau kadang2 membebel ta ta ta tatatata siap macam2 nada..duk sebut tatata tetetete tatatattataa. Lucu okeh. Kadang2 Imani siap bangun duduk tercongok mata pejam..Pastu tatattatata pastu pegi sandar kat bed cushion, beberapa saat pastu tinggg, tidur balik siap dengkur. Lucu anak dara mama. Pernah jugak dia mengigau bangun berdiri meniti2 tepi katil pastu dh siap meniti setapak dua, terus baring balik. Konfius aku budak ni.

Laki aku lak bukan mengigau tapi selalu mamai2 or macam merapu bila dah penat sangat. Hari tu dia baru je tido dh awal pagi la dlm 4+ camtu kot, Imani bangun nangis mengigau and nak susu. Aku pun bangunla dari katil nak duduk susukan Imani tetibe laki aku tangkap aku yg dah kat penjuru katil macam tangkap perompak gayanya. Hahha dia mamai dia ingat yg kat penjuru tu Imani yg nak jatuh katil. Siap tangkap aku dapat penuh lak tuh. Terpinga2 jap aku. Pastu tanya la, kenapa?? Dia kata takut Imani jatuh. Motip? Hahaha. Ngigau le tew...pastu sengih sendiri.

Pastu malam tadi si Imani tido buas gile 3/4 katil dia ambik kat dia. Anyway memang Imani tido ngan kitorang, tak tido babycot pasal memang dia nak tido ngan kitorang. Manja melampau kan..So ruang tido aku tinggal sikit jela. sebab Imani dh ambik hampir keseluruhan. Terus la aku cakap, jangan harap nak ade adik kalau camni Imani, kesian adik nak tido mana kalau kakak ambik 1 katil. Papa dia tetibe jawab, takpeee adik tido kat food court. Pastu dia gelak terkekek2 sendiri, eh silapppp babycot la...food court plak..Hikhik. Masa dia cakap food court tu dia tengah mamai ;)

Then ada 1 hari tu plak masa tengah tido dia pegang la aku. Aku lak pegang Imani. Pastu aku cakap, ehhh takyah la pegang2 ni tak muat ni, katil dh tggal skit space. Dia jawab,'takpee, papa nak configure je..'.

Errrrkkkkkkkkkkkk configure ape? Pastu terus senyum2. Ceh ngigau rupenye. Biasanya papa Imani ni kantoi ngan aku pasal dia selalu terngigau technical term. Pernah ngigau cakap pasal shopping cart la, proposal la..macam2..tapi kebanyakan tu related to keja dia. Lucu la.

Papa Imani,next time balik awal sikit, cukupkan rehat ye, jangan penat2 sangat nanti mengigau...hikhik.

1 comment:

dd dudu said...

naseb kite sama
sbb
tidur dengan ruang yg sikett ciputtt jekkkk muat2 tuk 1 badan ni haa. klu xcukup pun, muatkan jugakkkkkk