Wednesday, September 26, 2012

Ngigau

Oh aku baru je baca blog archive aku ni. Pernah cerita dua beranak dalam rumah aku tu kadang2 suka mengigau. Hihi latest malam tadi Imani mengigau..


LIONNN!!!
GRRRR..Grrrrr..

Aigerrrrr!!
Grrrrrrr..grrrrr (siap tangan cakar2).


Haha motif sesi belajar bercakap terbawa-bawa ke dalam mimpi? Sengih jelah aku sebab memang betul la dia tengah belajar cakap kan.


Ok now aku tengah seksa derita sangat sebab Imani TAK MAU:


  1. Duduk dalam high chair
  2. Duduk dalam car seat
  3. Duduk dalam stroller.
Pendek kata semua barang dibeli dan dicipta untuk infant memang dia tak nak. Feeling2 dewasa sangat! Ade ke patut pegi kedai makan nak duduk ala2 lepak2 atas kerusi kedai makan tu? Takmau layan high chair! Lepas tu bangun berdiri. Lepas tu tadaaaaaaaaa...nak terjun..

Nangis mama..


Aku rasa aku ni terlebih makan obimin pluz dengan neurogain. Ceh dan-dan salahkan ubat. Sebabnya, anak aku super active. Dia tido pukul 2 pagi, (no wonder la bangun pukul 11). Then tengah hari memang tak nak tido. Balik rumah lari sana-sini, sepah rumah sana-sini. Kumbah baju dalam lemari dia (aku le tu kena kemas balik. menangis lagi..)dan tak akan pernah berhenti membuas sampai lah aku paksa jugak tidur pukul 2 ke, 2.30 pagi..sedih ok!

----------------

Car seat.
Benda alah car seat ni punye la dulu aku beriya survey siap beli yg Kiddy Infinity Pro tu, memang hayyyybat sangat (mata ke atas) features nye. (Ceh aku terpengaruh dengan video promo masa SA tu promote). Dah la mahal, ratus2 lebih la dari 500 (duit aku okey sebab papa mana nak approve mahal2 camtu untuk angkut dia ke taska je). Sebab tu la aku rasa macam aaaaahhh membazir sangat! Last2 tak mau duduk. Duduk pun kejap je ala2 saja je nak nyakitkan ati aku. Baru gerak sampai guard house dah meronta2 nak turun T_T.

So now memang tak duduk dalam car seat dah. Duduk jela sebelah driver. Tapi cabaran nye pasti la dia melompat ke tempat driver. Siap rampas stereng nak tutup enjin kete bagai. So solution kena berhenti tepi jalan dan pasrah. Sambil berdoa dia dah puas main stereng then pergi duduk balik kat seat, baru boleh teruskan perjalanan. Aku balik keja 5.30, ofis dengan rumah dalam 7 minit je tapi macam mana aku boleh sampai rumah dekat pukul 7? Jawapannya sebab aku tersadai tepi jalan T_T tunggu dia abis main stereng..

Pernah je dia lompat dan cakap tay -teiiiiikkk(hahaha te.tek ok!) Aku la ni tersebut word tu instead of introducing 'susu' or 'milk'. Terus imani asyik mintak tay-teeeeeeeiiikk(dia memang sebut macam ni). So kadang2 aku berhenti susukan tepi jalan tapi kalau lama sangat akhrinya aku drive sambil susukan, dengan kelajun 20-30km/j aje.. Hari tu dia menjerit kat jusco, mamaaaaaa..nak tay-teeeeeeeeeeiiik sambil selak2 baju.. OMG malu sangat!!! belum terlambat kan kalau aku ckp milk or susu...oh anakku tak sangka okey die cepat nak sebut2 dan belajar cakap. aku ingat lambat lagi sebab tu aku tak kisah.. T_T
-------------------------

Stroller
Yang ni tak yah cakap. Fail everytime. FULLSTOP.





Eh tiba-tiba dah malas nak taip walhal(ceh, BM!) ada banyak lagi nak bagitau. Simpan cerita later lah. Ok nak sambung buat kerja.

p/s: rasa macam ada lelemak di pinggang. Tetiba risau. Susah betul perempuan, kurus tak kena, berisi sikit tak kena. Apa yang kitorang nak sebenarnye? Haha tanya diri sendiri. Hari ni duduk dan rasa ada 1 layer nipis lipatan lemak. OMG, itu petanda awal berat akan bertambah pada masa akan datang. Waspada!


No comments: