Thursday, November 25, 2010

Amalan yang elok..

Ni saya dapat dari blog akak senior sekolah saya dulu2. Nak cakap pasal surah, terus bersaya-saya kan. Hehe.
Untuk panduan kepada diri sendiri.
Thanks Kak Yana, share eh...

Surah Al-Fatihah (Untuk terang hati dan kuat ingatan)
* Surah Maryam (Untuk memudahkan ibu bersalin)
* Surah Yusuf (Untuk memperoleh anak yang cantik rupa dan cantik akhlak)
* Surah Luqman (Untuk memperoleh anak yang cerdik akal dan cerdik jiwa)
* Surah Yaasin (Untuk ketenangan hati dan anak tidak terpengaruh dengan godaan syaitan yang mengajak kepada maksiat)
* Surat Toha (Semoga bayi lembut hati)
* Surah Al-Nahl (Untuk melahir anak yang berdisplin)
* Surah Hujurat (Untuk memperbanyakkan susu ibu dan anak bersifat berhati-hati)
* Surah Al-Taubah (Untuk membersih jiwa dan terpelihara daripada maksiat)

Saya akan cuba amalkan. Kalau tak sempat baca pun, dengar kat ofis2 sambil buat kerja.
Saya ni kalau stress2 senang sangat sesak nafas lately. Hopefully bacaan-bacaan Al Quran ni boleh la tenangkan fikiran yang kusut. Kusut2 tak elok untuk baby kan.

Selamat beramal.

No comments: