Tuesday, November 16, 2010

Normal je

Aku kan memang negative-thinker.
Suka pikir negatif sangat.
Bukan sebab ape, tapi aku selalu pikir worst case scenario supaya ada backup plan.

Ni ada kaitan dengan blood sugar level aritu.
Aku dah risau2 takut kena diabetes during pregnancy sampai tahap sakit2 kepala..
Pastu tetibe risau naik darah plak nanti.
Macam2 dalam kepala otak aku.
Siap tinggal wasiat kat Edy kalau aku meninggal jagala anak elok2, kalau tak sempat jaga anta anak balik umah mak aku. Motip saiko camtu kan? negatif gila.
Pastu sedih2. Gila pmpuan ni hahaha.

Terus aku sakit kepala 2 hari tak henti2. Risau kot.
Biasa la mak mane tak sayang anak kan?
Soooo matang tau skang pikir anak dah.
Sanggup kot tukar nyawa dengan anak..Serius ni..
Tapi harap2 Allah permudahkan semuanya.

Nak dijadikan cerita, blood test 4x tu aku buat tu, result die dlm range normal.
Tapi still aku saiko sampai takmo makan nasik.
Takut makan nasik pastu terlebih karbohidrat pastu karbo tu turn to sugar.
Pastu sugar level naik.
Motip fikir dalam2 sangat?
Tetibe aku mcm ingat2 balik Subjek Biologi la ape la.
Last2 result aku normal. Tapi still risau2.

Terus aku pegi watsons beli glucometer. Nak test dan pantau sendiri kat umah.
Kalau gi klinik 4x test caj RM45 kan.
Aku beli device tu harga Rm98++ pastu dpt 35 strip, 10 lancet.
So boleh buat 35 kali test. Puas ati aku.

So pasni aku akan test blood aku, test edy punya skali.
Compare.
Last nite test lepas minum milo (umah makcik aku, dia dh bancuh takkan aku tak minum kan).
Result @11pm..normal..
Sebab doc ada cakap, sugar level kalau malam2 memang akan high sikit sebab malam kite tak aktif, lebih2 lagi kalau malam tu makan lambat.
Aku makan pukul 9 mlm nasi kat sup utara, ngan air teh ais ngan milo panas.
Result adalah OK.

So aku lega dah la sekarang. Yay...
Tapi arini dtg opis pinjam alat test blood pressure,
motip darah lak rendah? Choi sangat. Ni mesti sbb pikir banyak.


Dear anak mama/mummy(lom decide), mama/mummy sanggup buat ape je utk baby..
Luv u mmuahhh.

Nanti aku akan attach table utk sugar level yg normal dan untuk hypo/hyper punye paras.
Ok tata nak balik kampung. Doakan perjalanan mama/mummy+daddy/papa+baby selamat.
Amin....

1 comment:

dd dudu said...

gelaran 'ibu' x masuk list ke ;p
kekeke

lisa, pk -ve siket2 je yeee, nanti sakit kepala darah rendah, cian edy ;)

hehe take care