Sunday, January 16, 2011

Beli barang

Arini aku gi shopping barang2 baby sikit2.
Tapi sebab rilek sangat kan, langsung takde checklist, belasah je semua benda.
Pastu macam risau2 eh betul ke bende ni bagus, yg ni tak bagus,etc.
Mcm ntah ape2 je aku ni.
Balik2 dah beli breastpump segala baru nak survey.
Tengok2 bising lak pam itu. T_T
Aku beli kat anakku sebab pam tu boleh gune letrik sekali dengan bateri.
So anytime boleh guna.
Cume bising macam motobot je hahaha.
Mcm nak bagitau semua orang, "hey uollllllllllssssssssssss i tengah pam (.)(.) ni!!!" Boleh gitu?
Hahahaha. Takpelah sebab aku baca kat forum mane tah, cakap Medela pon bunyi bising macam mesin rumput.
Hakhak gelak guling2..hiperbola sesangat sampai tahap bunyi macam mesin rumput ko cakap??

Oh baru aku tau memang ramai yg puji avent tu sbb ala2 brand terbaik kan?
Aku ingatkan Avent tu biasa2 je so aku mcm layan tak layan jelah.
Mane la akuu tau, sebab aku tak la rajin sangat nak survey serba serbi..
Aritu nampak muraaaaah sangat kat Mines masa year end sales kat Anakku.
Aku ingat memang harga dia mcm tu, so aku tak beli la.
Masa tu tak silap 200+. Ke yg tu yang manual ek?
Tadi aku pegi Mines tadi tengok eh eh yang manual je dah 400+? Dah la pam je saje2..Takde benda lain dah.
Letrik punye lagi la kan, pastu sterilizer lagi, warmer lah lagi. Dlm 1500 kot semua2.
Erk..Mane weols bawak cash banyak tuh?Sebab tak plan nak beli pam pun arini.
Tiba2 gi beli.

Perlu ke beli warmer ye? Aku beli sterilizer je tadi sekali dengan pump.
Banyak gile lagi tak beli ni, baby cot la, tilam la, erm banyaaaaaaaaaaak.
So bile la nak beli nih.Stroller, baby car seat. Ugh ugh mcm kena gigih nih.
Ke beli stroller, car seat tu lepas baby dh 3 bulan? Camne? Idea..?

Stroller semua pun aku tak tau brand ape yg bagus dan best.
Tapi sweet cherry mcm bagus je sebab nampak kat Jusco Maluri mcm teguh berdiri dan kukuh je Sweet Cherry tuh. Boleh pakai sampai baby berat 18kilo. Wah demandnye anak aku, dah 20kilo ade hati nak duk dalam stroller lagi? Hahaha.

Camni ok? Tapi 4 wheels plak. Mcm nak cari yg 3 roda je. Mcm stylo sket. Motif nak stylo2?
Features:
-  Suitable from newborn to 4 years old
-  Multi-level adjustable seat positions
-  Padded seat cushion for extra comfort
-  Adjustable handle height
-  Large front swivel wheels for easy maneuvering 





Atau machamm ini?Nama dia SCR1 Jogger. Murah dari yang bawah. Nak kena pegi test nih kenapa harga dia murah dari SCR5 kat bawah ni.

Features :
Suitable from birth till 4 years (<25kg)
Five-point safety harness
3-position adjustable backrest
Lockable front wheel and all round suspension
Large shopping basket







Atau yang nih? SCR5.Kat website, rated 5 star nih..
Ape yg best ek? shopping online memang tidak digalakkan, kan? Sebab takleh pegang2 nak tau kualiti.



Wahh bila lipat jadi camni je, senang la kalau nak bwk gi jalan2 yuk? Tapi nampak mcm macho plak kale itam. Anak i kan insyaAllah gegirl. Hihi.



Takpelah, bawak2 bersabar dulu..Memang excited nak beli barang baby, tapi tunggu la gi tengok kat kedai, kan? Jangan beli online..jangan jangannnnn..Nanti tetiba tak puas hati plak kan..Pastu meroyan sorang2 pastu kena marah kat suami sbb aku emo2 sendiri..


Eh bosan eh entry pasal baby je manjang. Stendet ah, org nak kawin pon entry pasal kawen je manjang. Hahhaha.

Sape ade experience pasal model stroller, etc, sila la ye share2. Lagi satu, kalau boleh aku nak beli yg bleh fit dengan car seat sekali. Sepasang gitu..Tata uols.

2 comments:

Nadiah Suhaidi said...

Salam Lisa. Thanks bagitau pasal car seat tu. Actually Nad br je beli Sabtu lepas masa Sogo member day. Murah giler! :D

Pasal warmer tuh, kalo nak senang beli la. Kalau x, rendam dlm air panas pun boleh utk warm kan susu :D Sterilizer pun sama, nak sterilize botol2 sume boleh rendam dlm air panas je sbenanye tp since Lisa dh beli takpela kan. Lg senang :)

Yup breastpump yg elok ialah Avent, Medela. Dan harganya pun best hoho.

Stroller and carseat sweet cherry ialah yg elok n affordable nak compare dengan yang harga ribu riban mcm Quinny etc sbb dia kampeni malaysia kalo xsilap. Nad suggest beli yg tayar besar. Nad pki SCR5 cumanya utk baby yang nak tdo2 dlm tu mcm tak cozy sgt la xde pad ke apa. Nad lapik dgn alas kasi lembut utk baby tido :D SCR5 tu leh pki ngan carseat dia yg leh pki up to umur baby 1 thn. Nad ada buat entry pasal stroller n carseat ni http://nadxoxo.blogspot.com/2010/08/baby-traveling-needs.html
Kaler selain hitam pun ada kalo xmo nmpk macho sgt :P

Hope this helps :)

bini edy said...

Nadxoxo,

Thank u!!memang pasni kene refer blog nad pon kalau nak beli ape2 sbb awak kan suke survey..Heheheh. Bagus la ade kwn2 jenis mcm ni, kite ikut je dan pilih mane terbaik.

So far dah decide nak beli Sweet Cherry, nak cari yg pelapik dia mcm comfort sket. nanti kena gi ronda2 lagi jusco ke, sogo ke, kedai2 baby ke..sometimes dorang buat sales lagi murah kan dari website sweetcherryonline tu.

Thanks Nad..oh terharunyeee ade kwn2 yg jenis cmnihhh..senang keje..haha