Friday, February 24, 2012

Kenapa semua orang tak update blog?

Eh kenapa semua orang macam malas nak update blog dah eh? Bosanlah aku takde bahan bacaan lah. Ape benda nak buat kalau kerja ofis dah siap. Aku pon dah malas nak update2 blog ni. Blog best pun makin tak banyak. Dah tak trend dah kot.

Cam biasa ah, kalau update blog harus la pasal anak aku. Aku nak tuka la tagline..sukahatiakulanaktypepasalanakaku..ko apehal? Haa gitu boleh. Ke ape celop? Ee geli geleman la word ape celop ni. Ahmad Idham is so boring. Tak payah mengarah lah kau, semua cerita kau memang tak best dan merapu, pastu perasan bagus. Eh tetibe marah Ahmad Idham.

Seminggu dua ni memang sangat mencabar sebab anak aku semakin mengganas. Baik kat rumah, kat kereta..semua2 lah. Minggu ni la dah jadi habit dia pulak nak duk dalam carseat halfway je. Another half memang dia akan mengamuk sakan nak keluar. Tak paham aku kenapa. Tensen okey tensen. Tapi anak, sayang kan..so??

Biasanya aku kena stop tepi jalan la, sebab dia dah berjaya boloskan diri dari infant carseat tu. Pandai okey, dia tolak2 badan dia ke atas, macam nak berdiri tu, so kalau dh pakaikan safety harness pun memang akan lepas jugak. Akhirnya terlepas, melompat ke aku. Memang haru la. Semalam dah la dia buat macam tu pastu aku susah nak berhenti sebab sebelah tangan dia pegang aku kuat2, then meraung macam kena dera. Padahal takde sakit ape pon, saje je kan nak tunjuk manja tak kena masa. Dah la masa nak stop tu banyak gile kereta siap ada bas bagai. Hoh nervous!!

Last2 berjaya stop. Then dia rampas gear, rampas stereng. Haru betul. Kena la pujuk slow. Abis segala barang dalam kereta dia kelebet siap nak tarik kunci kereta nak matikan enjin. Pitam mak, noks! Ni anak perempuan ni, kalau baby boy tak tau lah.

So esok klcc motherhood expo, aku kena pegi lah nak cari carseat besar yang ok sikit. Dia tak selesa dah kot dalam carseat kecik tu pasal kaki dah terjojol keluar. Harap2 jumpa lah yang berkenan with affordable price. Duit yang ada aku nak peram dalam bank kalau boleh, tak nak la guna sangat. Kalau sampai seribu lebih nak beli carseat baik aku tukar seat keta aku kot hahahah. Boleh ke gitu?

ok bye.


p/s:sapa jumpa aku kat motherhood expo kalau tegur kata muka aku mcm tak sihat, siap korang....aku memang demam okey dan sakit2 badan, mata pun panda sebab tidur tak menentu. sapa cakap jugak siap eh korang...lalallla

2 comments:

Wanpetunjuk said...

Sy masuk sini dari blog anabest (kawan kecik2 dulu) - motef nak bg tahu jugak...hahaha

Takpe, yg penting keep blogging!

Budaya FB dan Tweeter lagi kuat kott..

Apa Celop??? -cammm harrr-am!

Ezzan Yusop said...

alaaa...tujukan kt iols sbb xupdate blog? hahaha perasan uols bc blog iols.

bizi kot noks awal2 thn ni..cewah ;)