Wednesday, February 29, 2012

Mata Ikan

Adui sakit mulut. Mulut aku cedera bengkak kat dalam. Dah jadik ulcer dah a.k.a mata ikan.Sebab anak aku la ni. Sambil menyusu sebelah tangan memang tak duk diam. Kalau tak penampar aku, cakar muka. Yang favourite dia, pegang mulut aku tarik kasi muncung pastu pulas. Adoiiiii sakit tau sakit, anakku..........Ni sekarang mulut atas bawah dua2 rasa kebas pastu belah kiri tepi tu macam nak meleleh2 air liur aku menahan sakit. Sabar jelah okeh...

Hari ni dan semalam bengang betul bukak facebook sebab nampak kes baby kena dera kat taska tu. Takde la dera tapi ahhh tak kira nak cakap dera jugak. Bodoh gile pegi bedung toddler dah bungkus rupa nak kapan jenazah dah. Pastu ikat kuat2. Budak tu pulak ditidokan secara meniarap. Bahaya lah bodoh buat macam tu. Tangan dah la dalam bedung, memang boleh sebabkan sudden death tahu tak? Nanti dah kena ikat macam tu aliran darah takleh jalan, nanti kebas la ape la, kesian nya lah hai anak2 itu. Ini yang aku makin meronta2 nak benti keja ni.

Aku kan sepatutnya dah lama dah confirm keja ni (keje gomen kan macam2 nak kena buat dulu before konfem, exam lah,ape lah) Borang pilih pencen or kwsp ni dah lama ada atas meja aku ni tapi tak berisi and tak berhantar ke HR lagik. Motip kan? Sengaja melengah2kan confirmation. Sebab aku memang ada plan la nak benti keja tapi tak tau bila. So aku dilemma betul nak pilih EPF ke pencen. Kalau dah plan nak resign tu takyah la amek pencen kan. Tapi aku takut berlaku sesuatu the other way plak. Camne??? Last2 macam kene pilih pencen jek ni.

Aku memang rasa tanak keja sbb anak. Memang sebab anak. Sebab anak, sebab anak. Teruk kan penat2 ko belajar dah la study last minit dulu masa blajar. Nak exam tak tido 2,3 hari pun ade sebab last minit gile nak kejar semua subjek kasi A. Dah berjaya dapat pointer bagus pastu dah ada degree semua, dah la takde plan pon nak sambung masters ke ape, pastu nak benti keja kan? Gile loser eh aku. Tapi aku SAP certified hokeyyy! Hahah sengal. Pastu cert tu pun tak guna pon padahal kalau amek sendiri mahal tuh wokey! Camne ni? Tak jelas la hala tuju hidup aku ni. Aku memang sumpah bosan nak mampus keja kat sini(bukan tak tau syukur okey, ko try la datang duk sini buat keja aku then ko nilaikan). Org nasihat suruh aku tuka jabatan tapi aku macam nak duduk rumah je pulak huahua..Memang semuanya sebab anak. Nak jaga anak sendiri la..

Nanti kan bile anak dah umur 4 taun gitu aku nak antar sekolah la, kan. Pastu memang tak nak la anak balik naik bas sekolah pastu transit pulak kat taska. Konpem tanak tanak tanak!!! Aku nak anta, nak ambik anak. Nak anak makan masakan rumah. Nak buat segala yg aku dapat masa kecik2 dulu. Tengokkan keadaan sekarang yang bekerja ni memang konfem la tak akan dapat buat camtu kan? Masalahnye skrg macam tak jelas je lagi apekebende aku nak buat ni kalau benti keja. Nak keja sendiri tu boleh aka bisnes sama2 suami la still bidang IT ni jugak tapi aghh takutnya risiko..camne ni camne ni???Dah la HR duk kejar aku suruh pilih skim nih. Aghhhhhhhhhhhhhhhhhh motip aku tension? 


So tu jelah nak bebel. Sekian entry caca marba...




Saja je nak letak gambar anak lagi. Suka ati la blog aku. Ni hah budak yang memulas2 mulut aku. Aghhh
Aku nak jual ni swing ni tapi lupe nak advertise. Bila aku cakap nak jual tetibe si kecik ni nak duduk dalam ni diam2. Kalau taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak..




Motip font colorful? Eh suke ati aku lah blog aku. Muahahhaa

No comments: