Sunday, August 29, 2010

oh oh saya telah ter.........

TERMENGANDUNG.......




Hurm...tetibe termengandung pulak. Ingat plan bulan 9, sebab aku dgn hubby kan lahir 1&5 hb 6..kirenye nak kire2 la kan bagi anak ngam2 lahir awal bulan 6 jugak..heheh..takpe2, rezeki Ramadhan ni..Terawal 2 bulan..Alhamdulillah...


Aku telah pregnant tanpa sedar..Kalau orang lain msti senang je nak tau dah preggy ke belum, sebab period u all maybe ok kan. Aku pulak, period suka hati nak datang bila dan kalau datang biasanya 10-13 hari. Panjang! Biasa orang period merapu ni susah nak lekat, lagi2 we all kan hari tu planning.
Kejadian lekat melekat ni rasanya berlaku bila aku cakap, ok la stoppp dah tak nak plan2 dah...dah ready nak ada baby kot. tengok2 eh dah lekat? alhamdulillah...


Yeay tahun ni puasa penuh. Erk berjayakah? Sedih jugak bila tgh2 puasa tu rasa lapar dan penat yg amat sangat, pastu duk pikir2 la kalau aku yg dah tua ni tak larat sgt, mcm maneee la yg dlm perut yg kecik dan perlukan banyak nutrien tu? Sedih...Tapi org kata Allah tu tak Maha Berkuasa kan..InsyaAllah takde ape-ape.


Sekarang dah decide nak follow up semua kat DEMC Shah Alam. Ade org cakap jauh sangat sempat ke nanti nak terberanak nak pecut gi Shah Alam? Takpe2, insyaAllah, sempat kooot. Tapi agak frustrated sebab ingatkan 1st time pergi boleh walk in je, lagipon sekadar nak sahkan pregnancy je, rupenye kene buat appoinment jugak..Sebab sebelum tu aku call la KPJ Shah Alam, diorang ckp kalau takde rekod lagi, walk in je dulu then boleh pilih doc. Alih2 bila tuka hospital, lain rupenye procedure DEMC. Nanges tak sempat jmpe gynae. Hokhok..Last2 sahkan pregnancy kat poliklinik je dulu. Double line kat tester tu teramatlah terang. Bagus bagus.


Mane tak terangnye, dah 2 bulan uols..AKu je tak sedar dah mengandung. Yelah, sebab hari ke 7 delay period aku dah test, negatif. Bila tanya doc, dia cakap, maybe masa tu hormon you tak stable lagi so, x dapat la detect..oo gitu kee?? Nasib baik laa aku tak gigih eksesais turun naik tangga sebab rasa mcm kembung2 je perut aku. Kisahnye ingat nak suruh kempis2 la ape yg patut. Nampaknye sekarang terpaksa pasrah.


Aku ade instinct sebenanye tergandung ni. Badan rasa cepat penat sangat2. Mengantuk tu tak payah cakap laaa, hari2 kat ofis takde mood langsung nak buat kerja, pk nak petang cepat2 balik dan tido je. Dah la balik rumah lepas bukak puasa, pukul 9, 10 mcm tu dah tido. So not me. Tapi nasib baik takde alahan. Cume sometimes tu idung cepat notice bau2 tak best tapi tak kronik pon, masih boleh masak(kalau rajin heheee) dan makan secara banyak.


Pastu sakit kat sini ->  (.)(.)  <--eh motip kecik je?? hakhak..rasa mcm bengkak2 je mcm nak period tu la cume yg ni beza dia mcm nak makin membesar dan sakit tu smpai 2 minggu dah. Last2 test balik, uiyooo terangnye double line..Rasa bersalah plak kat baby sebab selama tak tau preggy tu suke sangat minum coke, pastu mkn aym mcd, makan merapu2..mcm xde zat sangat la, lebih kepada melayan nafsu makan je..kesiannye kat dia.bersalah sangat2. So skarang semua gizi dh ambik esp sayur2 dgn buah2an..


eh boring ekk bace kisah org excited preggy? ok ok nak stop dah..babai..nanti sambung later tu pon kalau rajin..kalau tak, layan facebook jelah.

6 comments:

hamiDahRecKs said...

congrats dik lisaa.....take care of urself k

dd dudu said...

lisa, kurangkan makan ayam esso. hehe

rosealley said...

congratz lisa!:D

bini edy said...

kak reck:
tima kasih banyak2 :)


dudu:
oh ayam percik esso...

ciare:
oh coke....T_T

rose:
thanks rose..aku tggu turn ko nih..hikhik

sitizero said...

BESTNYEEE!!!

Shy Syaz said...

orang kata kalo ko rajin, ringan tulang..orang kata lelaki..
kalo malas..besenye pompuan..
wallahualam..

tp xkisah la kan..asalkan baby n ko sihat..

enjoy your pregnancy...

p/s: bile la giliran aku yer..huhu