Thursday, December 30, 2010

Memilih..

Semua orang nak cakap pasal Khairul Fahmi Che Mat.
Aku rasa awek die penah jadi follower blog lama aku la, yg klon Pae tu, kan DD?
Yang pic profile dia mcm muke Pae, hakhak..
Tapi blog aku tu kan dh lama aku solex.

Anyway congrats banyak2 kat team Malaysia. Aku tengok dah lambat sebab kena hantar mak yang nak balik kampung. Pastu lepak kedai makan je. Elok2 aku duduk terus Safee Sali skor. NICE!

Yang penting, padan muke indon. Benci aku dorang ni perkauman sangat.
Tak kuasa sangat kan, nak gi main bola macam nak gi perang, player siap naik kereta perisai.
Kelakaarrr lah, OK!!

Ok lah, takmau cakap lebih2 sangat pasal bola. Nanti aku jadi bengang sebab teringatkan Indon goblok.
Tengah sibuk pikir nih nak ambik option EPF ke, pencen.
Keje gomen katanya kan, so kene la pilih nak pencen ke, EPF.

Actually hati ini berat mengatakan aku tak lama sangat dalam gomen.
Paling lama pon dalam 15 years(wah lama uols..ke 10? ke 5 je?)
Hati meronta2 tak suke sangat keje dalam environment macam ni.
So, kalau org2 spesies mcm aku ni kene la pilih EPF kan?
Tapi mane la tau tetibe dapat hidayah utk stay lama2 ke, like 20 years ke?

Tak silap aku kalau nak dpt jugak sikit duit pencen tu, kene keje 20 years, at least.S
So, cmne ek?
Then what about aku resign awal?
Let say pilih pencen, dan tetibe terpencen awal.
Kalau dah pilih pencen, takde EPF. kalau tetibe pencen awal, aku dah la takde duit pencen, EPF pon takde langsung. so, how???

Kena balik bincang dengan husband dan istikharah nih. Rugi okey keje 5,6,7 tahun takde EPF, takde pencen.

Sape keje gomen, sila nasihat!

No comments: