Tuesday, June 28, 2011

sedih..

Uhhhhh aku rasa nak benti keja. Serius, ini tak tipu. Tapi buat masa sekarang kena hold sebab aku rasa kami masih belum stabil utk bermewah2 kalau aku terus benti keja kan.. Now at least gaji aku lebur ke arah anak. hari2 kot aku online shopping hari tu. Sekarang aku insaf kejap sebab nak beli rumah, so harus berjimat!!!

Aku sangat sedih tau sekarang sebab kena merelakan anak kecik dijaga orang. Aku nak jaga baby sendiri. aku x nak orang jaga. Now aku kena pikir ape benda nak buat kalau aku resign kan. Kalau dpt side income bahagian aku sorang2 je beberapa ribu yg aku rasa cukup, aku rasa aku resign jela. Sebab now gaji aku adalah backup utk keluarga. Bil2 semua suami yg setelkan memang dia x sentuh gaji aku dah. Tapi takut jugak sbb suami keja sorang2 nnt, lack a few thousand dh kan kalau aku x keja..aku mmg dah takde hati langsung dah nak kerja..Ya Allah murahkanlah rezeki kami supaya aku dapat jaga budak kecik ni sepenuhnya di rumah..Kalau aku quit pastu sambung belajar part time pon takdela penat sangat kan..macam2 dlm fikiran aku ni.

Malam2 usap2 kepala anak sampai menitis2 air mata aku sedih nak lepaskan die yg masih kecil ke jagaan orang..adore sesangat kat ko Ciare,sebab aku rasa ko wanita besi laaa atas ape yg pernah berlaku pada Rayyan and ko still boleh jadi career woman siap sempat bake apam polkadot..motip?

Mak aku kan kalau dulu aku asyik cakap nak resign mesti die marah..sekarang aku ckp nak resign die dah tak marah sebab die tau aku nak besarkan anak secara fulltime..uwaghhhhhhhhhh aku rasa serabut sangat sekarang...tapi cubelah dulu bertahan,kan..imani....maafkan mama...sobsob..

3 comments:

bini edy said...

eh ciare jom2 kite bukak neseri nak? modal bape ek??nanti aku cek duit..wah kosser kan mcm kaya..padahal gaji tinggal bape hengget jek..ciare kalo leh dpt untung ok jom ciare bukak neseri..aku nak mencari bisnes ni..aku nak benti keje wuuuuuuuuuu..keje sendiri la best..

ReeNDu said...

wuuu smpi begitu sekali ke perasaan seorg ibu..huhuhu

Madam Amie said...

memang semua ibu yg first time ada anak memang cenggini kot emosinye... akak pun smpai skrg nangis2 hantar niya ke nursery... siap duduk lama2 kat nursery borak2 ngan teacher nye sebelum dan selepas balik keje... hahahah...punye x puas hati sebab niya dijaga org lain... BERTAHAN! Caiyok!!!