Wednesday, July 6, 2011

Day 2..fullday..

Hari ni mama dah start keja dah. Sian Imani pagi2 kena pegi skul. 7.20 mama dah keluar. Hari ni day 2 at taska. And fullday. Semalam mama hantar halfday. Tak sampai half pon sebenanye...

Malam tadi Imani tido pukul 1. Then dia tak bangun2 menyusu pun, pelik gak biasanya dia bangun.
Then pukul 7 bangun tapi kesian Imani sebab mama rasa susu mama x banyak sgt masa tu.
Bagi direct breastfeed dlm 10-15menet, tapi tak pasti la cukup ke tak sebab aku baru je lepas pam 4oz..
Pukul 3 pagi tu aku dah bangun mengepam jugak sebab stok susu takde, takut anak mama lapar kat taska kan..

So yang die menyusu sebelum pergi taska tu aku tak tau la die kenyang ke tak. Tapi sikiiit je lagi nak gerak keluar tu, aku cuba la bagi kan kot2 dia nak dengan gelojohnya(biasa kalau lapar gini la), tapi dia mcm gitu2 je dan lepaskan..Mama harap Imani dah kenyang la ye.

Then dia diam je dalam keta aku panggil tak mo pandang, Imani sedih ke eh? Terus mama plak yg nangis.
Pastu panggil2 lagi baru pandang tapi muka tak ceria. Harap2 tak ceria tu sebab ngantuk lagi.
Tadi aunty Yaya pegi anta Dieya, dia kata Imani takmau duduk atas tilam, kalau letak atas tilam, nangis.. so babysitter riba dan dodoikan dia. Bile aku call owner taska, dia kata Imani baru jee tido and minum susu sikit je..Sob sob risau lagi aku..Dia memang camtu pon tak suke duk atas tilam sorang2. Nak orang teman T_T

Imani, Imani tido jela ye, mama tak nak anak mama nangis2..Nanti lapar bangun tau..jangan berlapar. Macam la anak aku pandai baca blog kan? Takpela janji lepaskan segala perasaan aku ni. Huhuhuhu...Imani tido sepanjang hari kat taska pon takpe, janji bangun minum susu. Takpe2, kalau Imani takmau tido malam mama rela je berjaga utk anak mama walaupun kul 6 dah nak kena bangun kan..tido la cukup2 kat taska ye..and behave yourself..bawak diri elok2...nanti balik pukul 5 mama nak tengok semua 5 botol susu tu habis diminum..kalau tak, mama nak cuti tanpa gaji laaaaaaaaaa...mama kesian anak mama T_T

Wahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh emo sangat2 laa aku takleh nak buat kerja niiiiiiiiiiiiii..cmne?????

No comments: