Friday, July 8, 2011

Kurrr kurr kurrr

kihkih kelaka plak
sebab semua org kat opis nampak aku mcm terkejut
ade sorang pengarah tu motip tetibe tak kenal aku?
sbb aku kurus..wahkahkah..motip aku belagak tetibe?
kurus ke???? choi..

sebenanye sebab fully breastfeed dan tersangatlah penat kot sampai aku terus turun 17kg siap pipi cengkung dalam masa 3bulan cuti ni sampai aku pon rasa eh eh bukan sepatutnye montot aku besa lagi ke? bukan sepatutnya aku spesies yang pipi tembam ke?
mane pegi eh isi pipi aku yang suatu ketika dulu amat tegar untuk hilang tu.

masalahnye berat badan xde la ringan sangat. masa zaman2 aku 43kg dulu2 pon pipi aku tembam je. now pipi takde isi dah. mcm dah cengkung hakhak..tapi berat sah2 la atas 43 kan.
yang penting boleh muat balik baju2 lama, dah syukoooooooooooorrr..

semua orang nampak aku setelah 3 bulan lesap dari opis tak pecaya aku boleh turun balik. huhu. apsal? gemok sangat eh aku masa pregnant? aku rasa x gemok sgt pon, preggy 6 bulan pon pakai baju kurung lagi..ujung2 7 bulan baru pakai baju preggy.gemok tak gemok pon aku naik sampai 17kilo kan. gile semangat huahuaa..bagi org yang hari2 tengok aku masa pregnant tu maybe akan rasa wahhhh kurusnya sekarang! tapi bagi orang yang tak sempat tengok betapa besarnya aku masa preggy tak akan cakap aku kurus kot sebab aku back to size biasa je kot.

baiklah aku akan teruskan berjuang membuang sisa2 lemak..ade sikiiiiiiiit lagi nih kat perut. memang sikit gile ah kot nak banding masa lepas kawin ade spare tyre kan tiba2..kihkih.tapi rasanya tak payah kot fikir pasal nak kurus sebab aku dah cukup lembik gile dah nak menghadapi kepenatan dan tak cukup tidur yang dialami sekarang ni..anak aku tido lambat wey pastu nak duk atas riba and manja2 je..takyah la pikir pasal kurus dan diet. aku skang ni pikir pasal mcm mane nak rehat yg cukup lagi berbaloi2 kot. pasal keja, pasal nak cari duit pon semua aku dah tolak tepi. biarlah si suami mencari rezeki dan fikir nak menggandakan wang ringgit untuk kesenangan keluarga, aku jaga anak dah la. aku sekarang very the mak mak dan sensitif tak tentu pasal bab anak kan. HUrm, indah, sedih dan gembira semua ada ye perasaan menjadi ibu.

Yang penting budak kecik ni dah banyak buat aku menangis risaukan dia lagi2 bab dia tak mau isap susu. Sekali kauuuu, dah pandai handle teats tu dia isap susu punyela banyak, 5-6oz sekali feeding. Aku nak hadkan 4oz je takut terlebih2 kan. Pastu nangis nak menambah2 susu. Motif? And now marilah risau takut2 susu tak cukup pulak. Dah la dah nak puasa ni. Oh fine, nampaknya memang aku tak payah pikir dah pasal kurus2 ni sebab lepas ni puasa, memang akan sangat2 penat dan aku akan mengerah kalori mengepam susu ini untuk anakanda. Mama akan cuba ye yang terbaik, selagi mampu supply susu badan, mama akan bg yang terbaik buat anakanda.

Ok lah kan dah cacamarba dah ni. Entry ni just nak bagitau aku dah turun dah semua berat badan tambahan masa pregnant hari tu haha..
Ok bai...

1 comment:

Anonymous said...

byk nye iamani minum skali 5oz... Qeisya nk abis kan 4oz pn ssh.. slalu minum 2-3oz je.. huhu...
tahniah ye berat dh kembali ke berat asal... perut aku pn ade lemak tepu yg sgt degil tknk berambus.. hangin je tgk.. tu la sp soh tknk berbengkung.. hahaha.. ko bengkung smpai bp bln?