Tuesday, July 5, 2011

Patah tangan

Eh takkk..aku bukan patah tangan..
Tapi rasa macam patah sebelah tangan.
Macam lumpuh sebelah badan.
Macam tanggal sebelah ginjal,
Macam botak sebelah kepala, boleh?
Sebab the other half of me..ke quarter eh,sbb Imani+Papa=1/2 daripada mama..gitu la..
Sebab Imani pegi sekolah hari ni.

Aku test hantar dia pegi taska hari ni.
Tu pon 1pm baru masuk
4 lebih mama dah nak gi ambik.
Kenot go kenot go.mama sedih...teringat..

Pandai anak mama, dalam keta saje je kan berak banyak2 supaya bila sampai,boleh mama tengok babysitter uruskan Imani mcm mana.
tadi dia ok je senyum2, tak nangis pon,principal ambik dukung dia, dia ok jugak langsung tak nangis.
Tapi yang nangis nye adalahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh MAMA!
Start je enjin kete, terus aku tak daya kot nak tahan air mata.
Wuwuwuw nanges..pastu call Edy, lagi banyak nangis..sedih ok anta anak taska.
Macam nak anta anak belajar oversea gitu.

Pastu terus aku pegi jusco beli baju ngan barang2 dia.
kira bagi hadiah la tanda minta maaf terpaksa hanta dia sekolah kan.
Tapi bawak duit tak cukup, so kena swipe pastu papa gak yg bayar. Motip mama? Hadiah ape ke bende gitu?

Balik umah plak tengok barang2 dia yang aku x sempat kemaskan sebelum hantar dia tadi.
Sedih, sunyi dan sangat sayu hati ini...
Aku ingatkan aku ganas sangat, rupanya dalam hati ada taman tema, taman bunga, segala taman pon ada.
Oh hati gadis rupenye.

Imani, nanti kite jumpe ye petang ni.
Mama rindu kat anak mama...sob sob..

No comments: