Thursday, April 15, 2010

Facebook dan permasalahannya

Aku sebenarnya ada masalah dengan Facebook.
Aku tak suka orang asyik add aku.
Memang kebanyakan orang aku ignore.
Aku rasa tak sampai 10 orang kot aku add orang
Selebihnya diorang yang add aku.
Haha perasan?

Memang la, kalau tengok mutual friend, ada yang sampai 100.
So orang yang nak add aku tu mungkin rasa aku perlu add dia.
Tapi aku tak nak.
Sebab aku bukan rapat dengan dia, dan aku tak kenal.
Kalau kau setakat belajar satu sekolah, tapi masa tu aku dah keluar sekolah dah pun.
Then budak tu baru masuk form 1 masa aku dh kat uni.
So, kau rasa orang tu kau kenal ke?
Perlu ke aku approve?

Kalau macam tu mampus la aku nak kena add semua 500 orang budak sekolah aku je.
Mampus. Mampus.

Ada jugak spesies yang pernah selisih bahu je dengan aku.
Tegur pun tak nak.
Haram tak pernah tegur,tiba-tiba nak add Facebook.
Aku sebenarnya nak hadkan, FB hanya untuk orang yang betul-betul kenal aku.
Setakat light-light, tak payah la.
Bukan aku sombong, tapi aku memang tak nak.
Aku nak orang-orang dalam tu, circle FB ni, as orang yang memang kenal je.
Memang kenal je. Memang kenal je.
Berapa kali nak cakap?

Ada jugak manusia yang kat alam nyata nak gaduh dengan aku.
Tak nak tegur, sombong nak mampus.
Tapi kat Facebook nak add.
Bodoh jugak orang tu.
Pelik dan jelik la.

Then,
Dah la guna nama pelik-pelik.
Aku menyampah.
Jangan jadikan FB macam Myspace, Friendster.
Semua nak buat lain dari yang lain. Konon.
Nama nak guna nama pelik-pelik, asyik invite orang install page plugin, konon nak bagi aku tengok page yang kau customize tu cantik.
Cantik keee?????
Aku bosan dah dengan semua tu.
Tolong la, stop being childish.

Aku pun tak minat dan tak nak kenalan baru.
Aku nak orang kenal aku kat dunia nyata je.
Yang kat alam maya tu pun, adalah orang yang sama yang aku kenal di alam nyata.
Mengerti atau tidak.

So kalau aku asyik ignore orang nak add,
Agak-agak diorang kecik hati ke tak?

4 comments:

dd dudu said...

diana atsukuru pelik tak? ;p

uuuuuu *nangesh klu ko jawab pelik

hehehe.. lisa.. smpi skg sy xtau kenape sy xleh masuk sgt dgn fb tu, huhu

adakah saya anti-sosial? tak jugak, sebab aku ada blog

entahhh mungkin zaman gilang gemilang friendster ku dah berlalu kot, hehehehheeh

bini edy said...

dd,
ntah la. sy masuk ngan FB smpai dah tak nak update blog. tapi FB bukak jap2 je. Tapi kerap. Entahla apa motif eh

Shy Syaz said...

fb mmg best la gak kalo dpt jmpe kwn2 lama.
tp kdg2 rs muak n nyampah bile tgk org sket2 updet status..sket2 updet..
tp aku dh xtau nk bkk ape kalo xbkk fb, bkk blog org..itu je aa..

ignore je mane yg xberkenaan...sibuk je..shiohh

~Mommy ZuE~ said...

sameeeee!! kdg2 tu smpi bekali2 die add even dh berkali2 jg kene ignore.. mcm x phm2 keee?? byk nye dak skolah la pn L.. eeiii x knl okayy.. kakzue pon sm add org yg btol2 knal je..huhu