Tuesday, October 18, 2011

Jangan la tuduh mereka derhaka...

Assalam..

Terpanggil untuk buat entry ni sebab aku lepak2 kat 1 forum dengan tajuk "ANAK DERHAKA???"/Forum tu forum glemer, kalau bab artis memang no 1 dan current issue juga nombor 1 la..Ramai forummers kat situ pandai  buat CSI sendiri nak siasat kes2 dan topik2 thread kat situ. Kire ganas laa. Aku pon layan jek forum tu..

Cuma bila baca tajuk "Anak derhaka??" tu rasa tak sedap sikit. Sebabnya, isunya adalah kes saman 11 anak kepada pengusaha bas express terkenal tu. FYI, 2 daripada anak tokey bas ni adalah ex schoolmate aku. Si kakak adalah senior aku manakala adiknya junior aku and same batch dengan adik aku.

Untuk makluman korang la kan kot2 korang pon tergolong jugak dalam kategori yang menjatuhkan hukum pada dorang sebagai anak derhaka tu kan, dorang ni tuntut harta daripada ayah dorang ni adalah harta sepencarian bagi pihak ibu mereka yang dah meninggal. Ibu dorang ni dh banyak bersusah payah sama2. Memang sedih kisah ibu anak2 tokey bas ni. Dia eksiden, koma 4 taun, a few months dalam koma, bapak dorang kawin lain. Kalau korang, sedih ke tak sedih hari2 selama 4 taun tengok mak, masih bernyawa tapi macam tak bernyawa..Kan??salah ke dorang nak tuntut harta sepencarian, lagi pon ayah dorang kawin lain kan.

Jahat betul mulut orang2 kat thread forum tuh, cakap anak2 tokey bas nih hadap sangat harta bapak, tamak haloba, abang sulung punya angkara tamak la, anak2 derhaka lah. Ye lah tajuk thread tu memang ada tanda soal tapi perlu ke buat tajuk anak derhaka??kalau letak tajuk anak saman bapak je pon dah cukup kan?? Aku tak rapat pon dengan anak2 tokey bas ni tapi aku tau la anak2 dia yang sama sekolah dengan aku nih baik2 orangnya. Diorang bukanlah tamakkan harta pon, cuma meminta hak ibu mereka je. Stop2 la mengata orang, kalau korang tak tau ujung pangkal. Pastu ada yang sibuk2 mempersoalkan kenapa tokey bas ni anak ramai sangat, selang setahun asyik beranak la ape la. Takyah la korang nak persoal dan speku macam2. Dah Allah nak bagi rezeki lagipon dia mampu nak besarkan anak2 yang ramai, sekolahkan tinggi2 sampai jadi anak2 yang berjaya. So, korang sibuk kenapa???

Tokey bas ni pon baik jugak. Dulu dia AJK PIBG sekolah aku, siap hadiahkan bas sebijik kat sekolah. Kau mampo???Pastu sponsor kain langsir semua blok asrama la. Baik kan? Anak2 dia pon baik la. Aku tengok kat FB mak tiri dorang konvo pon ada je anak dia yg attend, so takde la isu gaduh2 ke ape rasanya. Masyarakat je lebih2. Aku just nak bagi clear kat circle of friends aku jek pasal issue ni. Kot2 la korang pon fikir anak2 dia ni derhaka calon neraka ke ape kan.

Kak Effa, your comment on issue kakak you ni??kesian dorang......

No comments: