Thursday, October 6, 2011

Tolong

Tolong bagi nasihat sama ada komen ke FB,komen ke blog ni, sms, email, etc.
Aku adalah x tau nak handle macam mana makanan untuk bayi ke taska.
Aku baru nak decide ape yg patut aku bekalkan ke taska nanti. Pastu nanti mcm mana caranya?
Aku takut jugak sebenarnya kalau remeh-temeh sangat sampai menyusahkan teachers. Dah la dorang nak handle EBM lagi kan, mandikan anak aku 3x sehari lagi. Ramai anak orang lain lagi.Hummm.
Kalau boleh tak mau la bagi nestum lagi, nak homemade dulu kan tapi mcm mane nak handle ye yg dah masak2 ni semua. Tolonglah share kalau korang ade experience.
Dah boleh ke bagi makan bubur nasik? Ke belum? start dengan yg lembut2 dulu kan.

This weekend nak bagi puree dulu tapi belum decide puree ape. Wah mcm nak buat keputusan besar kan. Aku rasa Imani dh sangat ready utk makan. Kat kedai makan pon nampak air fresh orange bulat2 mata dia sambil air liur meleleh2 tangan nak gapai2. Wah anak dara mama, kellas kan demand fresh orange. A big no-no! Nanti mama bagi fresh breastmilk+apple, nak tak?? Debar2 nya saat nak bagi anak makan nih. Harap2 semuanya berjalan lancar dan Imani membesar dengan sihat, dah makan jangan lupe berak. Boleh tak pesan camtu hahaha.

Now demand susu nya sangat lah hebat, aku memang dah tak mampu nak kejar masa nak pumping dah la production down gile. Nak stress tak guna, lagi stress lagi takde susu. Tapi takpe, mama akan cuba jugak..Imani, membesarlah dengan sihat ye, Lillahitaala mama ikhlas bagi Imani setiap titis susu mama dan mama halalkan segala2nya. Ya Allah kau perkenankanlah niat ikhlasku dan murahkanlah rezeki anakku, Amin.

*memang risau gile susu tak sehebat dulu :(

2 comments:

@naBest said...

ko masak je bubur nasik, letak carrot, ikan bilis. xpyh buh garam. pas tu blend je. ko bekalkan,pesan kt pengasuh, nnti tambah air panas je sikit time nk mkn....

bini edy said...

ana, thanks..okey gud gud. buat mcm ko ajar lah..