Thursday, April 7, 2011

Surut sudaaaa

Hehe bestnye arini aku bangun pukul 11 sebab dah start cuti.
Mengadanyaa orang tunggu masa nak bersalin ni, semua benda dibuat dengan alasan, nak bersalin dah.
Tak basuh baju, sbb dah nak bersalin(suami buatkan hakhak).
Aku tak pernah paksa suami buat ape2 tapi dia sangat rajin membantu.
Terharu sangat2.
Rumah semua dah complete kalau tetibe aku tertido, bangun2 je dah clear mcm2 keja.
Nampak sangat aku bukan tertido, tapi bantai tido berjam2.

Lepas subuh tadi sambung tido, bangun2 Edy kejut say sorry sebab kena masuk ofis ade nak interview orang.
T_T
T_T
T_T
Dia plan x mau masuk ofis arini or kalau gi mana2 nak bawak aku.
Sebab..........start malam tadi kaki aku dah surut bengkak.
Orang tua2 (mak aku) dan orang muda(ciare) cakap, kalau kaki bengkak pastu surut tanda dah dekat bersalin.
Oh begitu?Apa benar ya?

Minggu lepas kan jari2 aku dh rupe kena pam mcm belon, siap kaki aku jadi mcm bentuk petak2 hakhak.
Tapi malam tadi, we all noticed kaki dah surut sembab, ke aritu sembab sebab aku banyak sangat jalan2.
Hehehe. Tapi betis pon mengecut gak. Aritu betis nampak bersinar2 sebab terik dan tegang sangat kot.
Wah kalau betul2 ikut teori kaki surut dari sembab dah nak bersalin, bestnyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.
Tapi motip dh nak bersalin bengkung dengan set bersalin tak beli lagi?
Semalam gigih gi kedai perabot nak beli lemari baju anak. Motip beli lemari dulu?

Sape boleh suggest set bersalin yang bagus? Yang paling penting, bahan2 tu lulus KKM dan sesuai untuk baby yang breastfeed. Aku nak try sendayu tapi tetiba Edy remind produk sendayu dulu ade kantoi bahan kimia terlarang(tapi bukan set bersalin kot, set lain kot). Tapi since dah ade benda kantoi, aku berat hati dah la nak beli sendayu. Yela penah kantoi 1 kategori barang, kot2 laa yang set bersalin pon ada gak kan kantoi bahan2 di mana2.

Jadi, kepada yang terer, sila bagitau ye. SET BERSALIN YANG SESUAI UNTUK IBU MENYUSU!!
Ubat2 masa preggy pon aku nak continue like obimin pluz, calcium(org farmasi aritu ckp calcium ni leh bantu pengeluaran susu) and also neurogain pb (sbb full with dha, epa, aa)..

Ermmmmmm semangat semangat nak beranak tapi x pack barang sendiri lagi. Barang baby dah setel..

3 comments:

lina said...

pernah dengar leesa formula ;p nama dah ada name ko dah lisa.

@naBest said...

aku guna nona roguy.
tp mende2 ni kena start dalam 2 minggu after bersalin.

huhuhu..tp ikut org juge..kot la tak sesuai. aku guna, ok je. nk berak pun lancarrrr aje.. woohooo

efa fairuz said...

sendayu tinggi tkyah beli.. takut baby tak serasi, kena ruam, pastu tetengah elok amek pil sendayu tu, kene benti.. bile benti, pastu nak sambung balek, dah tak jadik dah.. (pengalaman mase pantang anak yg seken)

better beli nona roguy or set bersalin amway tu..ramai org guna ckp ok... lepas bersalin pun buleh beli sbb selalunye lepas seminggu dua bersalin baru start mkn..