Monday, February 7, 2011

Cuti 9 hari mane cukup, nak cuti 900 hari lagi..Hahah

Salam all..

Baru je sampai KL awal pagi tadi. Nasib baik laa hari ni still on leave. Kalau tak, mau patah riuk kat opis arini, dengan sakit pinggang travel semalam tak habis2. Jam teruk sungguh laa kat Karak highway nun. Kesian sesangat hubby drive sorang2. Dulu zaman2 saya minah rempit, saya tolong2 jugak gilir2 kalau dia dah penat gila. Sejak pregnant ni memang tak sentuh stereng. Dulu kalau tak drive, saya jarang tido kalau travel sbb teman dia drive, borak2 ke, nyanyi2. Skarang ni tidooo je.

Hari ni penat sesangat dengan mengah, semput, baby pun mcm kuat sgt gerak2 dan tendang, lepas tu rahim kat bawah ni rasa macam ditekan2 je. Sakit la, baby...

Sebelum terlupe, nak wish Selamat Pengantin Baru kat Lina dan Din. Lina, sorry sangat2 memang tak boleh pergi, sebab pakcik saya pon kawin jugak. Pakcik bongsu. Semua org tggu dia kawin, tak kawin2, taun ni baru kawin. Tu pon we all gerak balik KL lepas majlis dia.

Comel la lina. curi gambar skit, boleh?

Muni, aku godek FB lina jumpe ko je yg aku kenal lebih sikit yang ada gambar, so aku curi la, boleh?

Pengantin percuma Pae.

Didoakan kawan2 yang kawin musim CNY ni dengan yang lain2 tu bahagia sampai bila2. Good luck kat Muni plak, next pengantin. Hehehe. 

Tapi sebenarnya debaran nak kawin aku rasa kecik je dari nak bersalin. Eh tadi pakai saya-saya. sekarang terus tukar aku pulak. Hehe. Dulu masa nak kawin aku tak rasa ape2 pun saaampai la ke sejam sebelum akad nikah baru aku nervous. Now dah nak bersalin ni, ada lagi 72 hari je aku risau sesangat. Ntah idup ke mati aku lepas bersalin sob sob...Syhhhhhhhhhhhhhhhhh Edy tak bagi cakap benda2 mcm ni, tapi itu la kan, bab bersalin ni bagi aku antara hidup dan mati. Wah, so negative thinker la aku ni. Tapi betuuuuuuuuuuuuuuul, risau sesangat. Harap2 semuanya OK takde masalah. Aku selamat, baby selamat, papa baby gembira. Takut laaaaa lagi 2 bulan je..Tapi excited jugak nak jumpa budak kecik yg nakal dlm perut ni. Mcm2 dia usik aku ni. Segala bahagian perut dah ditendang2.

Now kan, aku selalu je rasa mcm kena cucuk2 or macam baru kena sengat tebuan je kat bahagian rusuk kanan ni. Tak tau la ape dia buat kat dlm ni, sakiiit gila..Nak tidur tiap2 malam pun tak lena. Kejap2 sedar sbb tak tau dah position ape nak guna masa tidur. Tension betul sampai satu malam tu aku stress gila bangun2 sampai mengalir2 air mata sebab sakit dan tension tak tau nak tido mcm mane dah. Tapi apsal ek yang sakit belah kanan je? Tapi kadang2 kalau ckp dan borak dengan baby, bgtau dia duduk elok2 jgn bagi aku sakit, pastu dia ubah position die kejap. Pastu sakit balik. Huhuhuh..Maybe die selesa mcm tu kot. Takpelah kan, demi anak..mak sakit sikit takpe.

Now dah rasa dah berat baby. Dah sekilo lebih kot. Jalan laju2 skit dah semput dah, perut pun dah besar dah ni. Berat aku dah naik 10 kilo kot. Nanges tak terkata bab berat ni.Tapi yg paling seksa sakit tulang rusuk kanan ni laa. Macam kena tikam2 pon ade. Ceh, macam laa pernah rasa mcm mane kena tikam.
Sapa2 ade pengalaman bab sakit mcm ni harap bolehla share.


Oklah, kalau lagi type, lagi merapu kan. Aku pon ade kerja ni, baru balik dari kg kan, rumah berhabuk semua. Nak tuka cadar, sarung bantal smue, settle laundry. Ok see u all..

Bye2.

No comments: