Sunday, February 27, 2011

Serba salah nya..

Serba salah sangat2 ni sekarang, sebab belum decide nak bersalin kat mana.
Tapi sebab hari tu ada terlepas cakap kat mak aku yg maybe aku bersalin kat kg kalau cuti awal.
So mak aku yg 1st time nak jadi nenek ni excited sangat2 sampai tahap dia pulak lebih2 shopping barang cucu.
Siap dah nak belikan baby cot semua. Tu strategi la tu nak suruh aku confirm bersalin kat kmpung.

Hari tu aku dgn Edy keluar cari sikit2 lagi barang baby yang belum siap beli, pastu dah siap beli, baru je masuk dlm kereta, tetibe dpt call dari mak aku die cakap dia baru je siap shopping barang baby jugak, dia dh beli baju dlm 6 pasang camtu kot, pastu siap besen mandi tu pun dia beli jugak. Alhamdulillah, atuk dan nenek baby serta aunty2 dia memang excited. Dorang plak lebih2. Beli bip lah, hooded blanket la, mittens smua, so brg baby dh jadi redundant dah sekarang. Dulu macam risau2 gak la sebab nak kena klua byk duit secara tiba2 kan(last menet beli memang la!). Barut perut tu pun siap mak aku nak tempah lagi kat makcik aku. Tapi aku dh terbeli dah yang jenis lekat tu, tp tak banyak la.

Sekarang ni serba salah, sebab mcm nak bersalin kat demc je, sbb mmg dari usia baby 5 minggu dia dengan doktor tu je and suke sangat doktor tu, lemah lembut je. Kalau masuk appointment dgn dia, dia akan bagi salam dulu pastu salam dengan kita, nak keluar pun dia salam dulu. Biasa jumpe doc takde pun salam2. Hari tu aku gi klinik lain tetibe masuk bilik doktor, jadi terlekat pe'el nak bersalam dgn doktor plak haha. Pastu bila google orang yang experienced bersalin dengan doktor aku tu, semua suka jee dgn servis dia. Sedih plak aku bila tgk muka doktor tu kat blog org dan pikir kalau aku tetibe duk checkup bulan2 dgn dia, pastu tak pasal2 pergi bersalin dgn doktor yg x pernah tau ujung pangkal pregnancy history kita. Tak bestnyeeeee. Baby aku dgn dia dari usia dia 5 minggu kan, masa tu dlm kantung baby pun x leh nampak pun lagi baby..nampak kantung je..now dah nak keluar dah dia..

Mcm mane ek nak explain kat mak aku ni. Ke aku kena buat perjanjian, after 7 days deliver terus balik kampung. Tapi bersalin, memang kat sini la. Lagipun Edy mcm busy sikit kot masa nak due nanti sebab projek dia yg dah lebih 8 bulan delay baru nak start. Sebenarnye x nak susahkan mak/suami pun, tp aku memang memerlukan kedua2nya...T_T sensitip nyeeee..bace blog org pasal gynae aku tu pon, bace kisah dorang nak bersalin pon rasa mcm nak nangis pastu pikir2 pasal nasib sendiri mcm mane laa nanti.

Sejak bgtau maybe bersalin kat kg, mak aku sgt excited smpai dia lupa kot aku sebenarnya ade 2 option, 1 kat sini n 1 kat sana. Kat sana tu backup je sebenarnya. Tapi skang nenek baby dah sangat2 excited like aku akan betul2 100% decide bersalin kat sana. Mak aku ni sensitif gak. Cmne ye nak bgtau dia..serba salah sesangattttttttttttttt...Dah la adik bongsu sekolah, nak mintak dia dtg awal sikit mcm susah gak sbb tak konfem pon kan bila baby nak keluar. Memang la ade EDD, tapi x semestinya baby keluar ikut EDD. T_T
Baby, tolongla keluar ikut EDD ye, kalau nak awal pon, awal sehari jelah, sebab EDD baby kan 20 hb, pastu besday mak aku plak 19hb, awal sehari.Boleh la jadikan hadiah besday paling bermakna utk nenek dia. :)

3 comments:

bini edy said...

oh ciare thanks..mane ko? x ym ke? motip kaunter pertanyaan aku x yM? :(

takpe2 mak aku dah beli kain pastu dia tempahkan..beli yg ikat..aku beli sikit je pon saja2 kot2 mak aku x sempat dtg KL bawak kain barut tu. yg tepek2 tu aku beli 5 je kot...

dd dudu said...

barut lekat tu apa?
barut ikat tu apa?

kesimpulannye barut tu apa?

bini edy said...

ciare,
aku guna ebuddy. ke tak detect? dulu ok jekk..

dd,
nih hah..http://www.gayawanita.com/showproduct.php?product=1173
saja guna bahasa bm bagi ko tak paham hahaha...