Sunday, February 13, 2011

Injection Kancing Gigi (Tetanus) yawwwwwwwww

Injection kancing gigi. (tetanus).
Semalam masa check up aku dah kena inject dah. Tak sakit pun dan tak sedar pun dah siap inject(berlagak).

My gynae cakap, kena 2x inject. Next visit kena lagi sekali. OK, fine.
Lepas tu bila balik rumah, saya google2, oh orang kata anak sulung memang 2x injection.
Tak tau la sebab apa, malas nak mempersoalkan. Dah orang nak inject terima jelah. Murah je pun.
Lagipun kan injection tu nak elakkan aku sendiri dari kena kancing gigi masa bersalin nanti.

Doktor cakap, biasanya kalau lepas inject, orang yang tak tahan akan demam-demam.
Ada jugak yang bengkak-bengkak.
Ada yang lebam-lebam.
Ada yang lenguh-lenguh.
Ek ellehhhhhhhhhhh saya tak rasa ape-ape pun hatta nak cari tempat cucuk pun tak jumpa(semalam, berlagak).
Siap bagitau suami saya ni KUAT. Motip aku belagak?
Tapi pagi ni, aghhhhhhhhhhhhhhhhhhhh dah rasa bengkak dia(padan muka haha).

Tu lah orang cakap, jangan berlagak, kelak padan muka.
Dah la tidur malam tadi baby mengeras je dari malam sampai ke pagi.
Lepas tu laki bini tertidur kat luar je, then aku dah lupa position mcm mana aku tidur.
Bangun je sakit gila kat belakang sampai nak gerak pun susah. Sekarang aku rasa macam Robocop sebab kena jalan, duduk dan bergerak mcm tegak2 jek.
Aghhhhhhhhhhhh!

Condition air ketuban semalam, mencukupi, tak lebih dan tak kurang.Oh yeahhh, bersyukur...

No comments: